pátek 21. července 2017

Kanoista Fuksa je majstrom sveta na 500 metrov, štvorkajaku má bronz z kilometra

V sobotu dvadsaťdvaročný slovenský reprezentant Martin Fuksa obhájil striebro na kilometri, na polovičnej vzdialenosti potom vylepšil minuloročné tretie miesto z Moskvy a vôbec prvýkrát oslavuje titul svetového šampióna. Druhého Moldavcov Olega Tarnovschiho porazil po výbornom finiši o 666 tisícin sekundy.

"Tento titul mi chýbal. Všetko, čo robím, robím pre to, že chcem stáť na stupňoch víťazov. A to, že teraz môžem stať úplne najviac, je úplná paráda, "povedal spokojný Fuksa v cieli.

Skutočnosť, že uspel na neolympijské trati, neriešil. Zlata si vážia rovnako. "Teraz sme na majstrovstvách sveta a titul môže človek získať aj na neolympijské trati. Neberiem to menej, aj keď viem, že niekto to tak hodnotí. Titul majs tra sveta mi už nikto nezoberie, radosť je to rovnaká.A ja som rád za každú medailu, "uviedol Fuksa.

štvorkajaku Josef Dostál, Daniel Havel, Lukáš Trafil, Jan Štěrba nestačil na kilometri len na Slovákov a Maďarov. Bronz vybojovali o 54 tisícin sekundy pred austrálsku posádkou.

Tridsaťdvaročný Šváb získal miesto pre Rio vďaka finálovej účasti, k jeho potvrdenie však potreboval preteky dokončiť. Pomohla mu redukcia poradí, pretože dvaja finalisti štartujú v Taliansku i na deblkajaku a už jednu účasť na olympiáde pre svoju krajinu získali.

"Do ôsmeho miesto bola kvóta jasná, keby som bol deviaty, asi by to ale taky vyšlo .Takto je to ale istota, "povedal nadšený Šváb novinárom.

" Pred majstrovstvami som o niečom takom ani nepremýšľal. Hovoril som si, že keby som bol v béčku (B-finále), tak je to super, "radoval sa Šváb. Budúci rok bude musieť svoj štart v Riu potvrdiť v domácich kontrolných pretekoch. "Je lepšie sa o to pobiť doma ako vonku. Predsa len to bude jednoduchšie, "uviedol.

Na účasť na olympiáde nedosiahli Deblkanoisté Jaroslav Radoň a Filip Dvořák, ktorí skončili na kilometri až ôsmich.

Reprezentačný tréner Pavel Hottmar bol s českou bilanciou na MS vcelku spokojný, aj keď ľutoval, že na olympiádu nepostúpili Radoň s Dvořákom. "Šesť miest pre olympijské hry v Riu, štyri medaily a z toho tri v olympijských disciplínach sú krásne.Kľúčové pre nás bolo vyjdenie postupových miest pre olympijské hry, "uviedol Hottmar.

"Kvalifikácia našej elitnej sedmičky pretekárov sa očakávala, však bola veľmi obtiažna. Jarda s Filipom išli veľmi dobre, aj tak im ale kvalifikácia bohužial ich vyrovnanej kategórii o necelú sekundu utiekla, "dodal.


Žádné komentáře:

Okomentovat